הצגת הבניין הירוק בחבר הנאמנים

פרויקט הבניין הירוק של בית הספר ללימודי הסביבה הוצג באירוע מיוחד במסגרת ההתכנסות השנתית של חבר הנאמנים של אונ' ת"א

19 מאי 2009
הצגת הבניין הירוק בחבר הנאמנים

פרויקט הבניין הירוק של בית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר, הנמצא כיום בשלבי תכנון, הוצג באירוע מיוחד במסגרת ההתכנסות השנתית של חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב. האירוע נערך בקמפוס האוניברסיטה ב-19 במאי 2009, בנוכחות מייסדת בית הספר דיים שירלי פורטר, נשיא האוניברסיטה דאז פרופ' צבי גליל, וראש בית הספר ללימודי הסביבה, פרופ' פינחס אלפרט, והתמקד בנושא המהותי: תכנון מבוסס-קיימות כמחולל שינוי בעיר המודרנית. 

  
במהלך האירוע הודו פרופ' גליל ופרופ' אלפרט לדיים שירלי על חזונה, אשר הניח את היסודות לבית הספר ולבניין הירוק המיוחד העומד לקום. דיים שירלי מצדה הביעה את הערכתה הרבה לגישה המתקדמת של אוניברסיטת תל אביב, המכירה בחשיבותם של ערכים סביבתיים. האדריכל ניר חן, נציג הצוות שזכה בתחרות על הקמת הבניין האקולוגי החדשני, ריתק את הקהל בתיאור מפורט של הפרויקט המאתגר.
 
לסיום נערך שולחן  עגול, שעסק ביוזמות סביבתיות באזור העיר תל אביב, ובדרכים לקידום מודעות סביבתית וקיימות עירונית בישראל. הדיון, בהנחייתו של האדריכל ד"ר ערן נוימן מבית הספר לאדריכלות של האוניברסיטה, נתן במה למספר מומחים ואישי ציבור הפעילים בתחום: סגן ראש עיריית תל אביב יפו דורון ספיר דיבר על אתר המיחזור בחיריה, המיישם טכנולוגיות מתקדמות ביותר לטיפול בפסולת; חבר הכנסת ניצן הורוביץ הסביר מדוע ערים מאוכלסות בצפיפות, עם תחבורה ציבורית משובחת, הן היעד הרצוי של החברה הישראלית כיום; והאדריכלית ארנה אנג'ל, מי שהייתה אחראית על תוכנית החידוש של מתחם נמל תל אביב, תיארה את הפרויקט המוצלח כמודל של תכנון מקיים והתחדשות עירונית.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>