הקפסולה מתקדמת

הקפסולה המפורסמת כבר (כמעט) בדרך! במהלך חודש מאי יפורק שלד המתכת שלה, שנבנה במפעל הפלדה אפל סטיל עבודות מתכת שבאור יהודה, לשבעה מרכיבים יבילים (ניתנים להובלה).

06 מאי 2013

הקפסולה מגיעה! 
הקפסולה המפורסמת כבר (כמעט) בדרך! במהלך חודש מאי יפורק שלד המתכת שלה, שנבנה במפעל הפלדה אפל סטיל עבודות מתכת שבאור יהודה,  לשבעה מרכיבים יבילים (ניתנים להובלה). אלה יועמסו על מובילי ענק, וישונעו אחר כבוד - בליווי משטרתי - אל אתר הבניה. 

 

שלד הקפסולה עשוי מפלדה, חומר חזק וגמיש במיוחד, שבו יכולים האדריכלים ליישם את הרעיונות היצירתיים ביותר שלהם. ואכן, הקפסולה היא האלמנט המורכב ביותר בבניין: היא עשויה מכ-4,000(!) חלקים שונים, כאשר כל חלק ייחודי ושונה ממשנהו, ואין חלקים חוזרים. כל המרכיבים והמחברים תוכננו על ידי מחשב באופן מדויק ביותר. מכונת החיתוך בלייזר הגדולה בישראל יצרה חריצי התאמה בחיתוך ממוחשב, והחלקים מתחברים זה לזה באמצעות מחברי זכר-נקבה מותאמים ומדויקים. משקלה הכולל של הקפסולה כ-72 טון (כולל שני גשרים) אורכה המירבי 11.00 מטר, רוחבה המירבי 8.27 מטר, גובהה המירבי 6.95 מטר, ושטח רצפתה כ-45 מ"ר. 

 

בשל גודלה ומשקלה, לא ניתן לשנע את הקפסולה כיחידה אחת. לכן, לקראת ההובלה לאתר הבניה, היא תפורק למרכיביה: חמישה חלקים עיקריים – חלק תחתון הכולל את הרצפה, חלק עליון ימני, חלק עליון שמאלי, חלק פנימי של הכיפה הסוגרת, וחלק חיצוני של הכיפה הסוגרת; וכן שני גשרים. החלקים יחוברו שנית זה לזה במקומה המיועד של קפסולה – במרכז האקו-וול שבחזית הדרומית של הבניין הירוק.  

 

הקפסולה, שהיא אליפטי תלת ממדי, תהיה האלמנט האדריכלי הבולט ביותר בבניין. בעתיד יותקן עליה מסך נורות מושך עין, שיציג מידע סביבתי עדכני לתושבי תל אביב ולעוברים בנתיבי איילון. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>