אביב של חידושים

האביב הביא עמו התחדשות עונתית, ונוף ירוק ופורח, הנשקף למרחקים ממרומי הבניין. ועם ההתחדשות באים גם מגוון חידושים, בתוך הבניין הירוק ומסביבו

21 אפריל 2013

האביב הביא עמו התחדשות עונתית, ונוף ירוק ופורח, הנשקף למרחקים ממרומי הבניין. ועם ההתחדשות באים גם מגוון חידושים, בתוך הבניין הירוק ומסביבו:

 

בתוך הבניין כבר רוצפו כל  הקומות ומדרגות החירום, ובחזית הצפונית הונח הבידוד מתחת למסגרות האלומיניום של החלונות. בכיתות ובשאר החללים מתקדמת במהירות מלאכת ההקמה של קירות הגבס והתקרות האקוסטיות. בקומה השנייה נפתחו שני משרדים וחדר שירותים לדוגמה, וכבר ניתן לראות כיצד שוטף אותם האור הטבעי, אפילו בשעות אחר הצהריים המאוחרות. 

 

בניית מתחם הכניסה של הבניין מתקדמת אף היא במהירות, ואפשר לראות כי הוא מיישם כמה מעקרונות היסוד של המתכננים: חללים ציבוריים גדולים ופתוחים, המעודדים מפגש בין סטודנטים, מרצים וחוקרים; לצד פרטים שמדרבנים את משתמשי הבניין להפעיל את רגליהם: מדרגות חשופות ונגישות בכניסה, מעלית 'מוסתרת', מספר מוגבל של חניות – רק לנכים ולמכוניות 'ירוקות', חניית אופניים זמינה וגלויה בכניסה, מקלחות ושירותים זמינים לרוכבים, תחבורה ציבורית סמוכה וחיבור לטיילת המדע. 

 

מחוץ לבניין כבר נחפר בור תת-קרקעי שישמש לאיסוף המים עבור האגן הירוק. בניית הבור מצריכה חישובים מדויקים ותהליך עבודה קפדני,  שיאפשרו לו למלא את משימתו ביעילות לאורך זמן. בתחתית הבור מניחים הבונים שכבת קרטון, שתמנע את תזוזת הבטון וסדיקתו למשך שנים רבות, ועליה  הם יוצקים שכבה דקה של בטון. התקרות והקירות ייבנו בהמשך - מיציקת בטון ו-11 טון של מוטות ברזל.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>