קרירות ירוקה

הונחו בחודש האחרון כמה מהאלמנטים המרכזיים של מערכת המיזוג העתידית: תעלות המיזוג העילי של קומת המרתף והכניסה, אשר יובילו מים קרים לצינון החלל

01 ספטמבר 2012
קרירות ירוקה

סוף הקיץ עוד לוהט סביבנו, אך באתר הבנייה של הבניין הירוק של בי"ס פורטר כבר ניתן להרגיש קרירות נעימה - בזכות כמה מהאמצעים הטבעיים שתוכננו למיזוג המבנה: משב של רוח מערבית, המגיע מן הים אל הרכס שעליו ממוקם הבניין, מנוצל היטב לקירור החלל הפנימי; בעתיד ההצללה היעילה של החזית הדרומית תנעים את השהות בלובי הכניסה. 

 
בנוסף הונחו בחודש האחרון כמה מהאלמנטים המרכזיים של מערכת המיזוג העתידית: תעלות המיזוג העילי של קומת המרתף והכניסה, אשר יובילו מים קרים לצינון החלל; וכן הכנות לפתחי מיזוג מיוחדים המעצימים את זרימת האוויר הקר אל תוך המרחב הפנימי. כל פתחי המיזוג כוסו כדי למנוע חדירת אבק, חלקיקים ולכלוך לתוך המערכת. 
 
כל אלה הם מרכיבים במערכת האקלום החכמה של הבניין הירוק, שנועדה לצנן את חלליו הפנימיים, גם בקיץ התל אביבי החם, מבלי להיעזר באנרגיה מרשת החשמל. המערכת תוכננה על פי מספר עקרונות מרכזיים:
 
  • ניצול מיקומו של הבניין
  • בניית המבנה בצורה ובכיוון המייעלים את ניצול האנרגיה הטבעית
  • הצללה אופטימלית
  • EcoWall הפונה לכיוון דרום-דרום מזרח, וחשוף באופן מיטבי לקרינת השמש
  • שימוש אופטימלי באנרגיית השמש באמצעות שפופרות תרמו-סולאריות (Solar Vacuum Tubes). שפופרות אלו מכילות מים המתחממים עד לנקודת הרתיחה, ומשמשים לייצור החשמל שמפעיל את מערכת המיזוג
  • מגוון אמצעי קירור מתקדמים (כמו צינורות מים תת-רצפתיים ופתחי מיזוג מיוחדים)

 

 
שלל האמצעים הירוקים יביאו לחסכון משמעותי ביותר באנרגיה, והנתונים המרשימים יוצגו לציבור הרחב במגוון דרכים: מבקרי בית הספר יוכלו לצפות במידע על גבי מסכים מושכי עין בכניסה לבניין; הנוסעים בנתיבי איילון וכל הצופים בבניין מדרום ייחשפו למסך ענק שיוצב במרכז ה-EcoWall; וכל המתעניינים יוכלו לגלוש ולהתעדכן באתר האינטרנט של הבניין הירוק. בכך ימלא הבניין את אחד מתפקידיו העיקריים: הפצת מידע והגברת המודעות הציבורית לעניין הסביבתי.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>