חיפוי פנים אקולוגי לקפסולה

הקפסולה תהיה מחופה בחיפוי במבוק, דבר אשר דורש עבודה מדויקת ועדינה בגלל מורכבות המבנה האליפטי שלה. תכנון החיפוי מבוצע בסיוע סטודנט לאדריכלות, אשר רכש את ניסיונו במעבדת תכנון וייצור דיגיטאלית של הטכניון.

06 נובמבר 2013

מכל כיוון ניתן לראות את התקדמות העבודות בבניין, ומכל נקודת מבט בולט מאפיין אחר של הבניין: במבט מדרום ניתן לראות כי כל מרפסות האקו-וול כבר כוסו בשפופרות התרמו-סולאריות לייצור אנרגיה;  
במבט מכיוון מערב ניתן לראות את הרפרפות שהותקנו לאחרונה להגנה מפני חדירת קרני השמש בשעות אחר הצהריים; ובמבט מצפון ניתן לראות כיצד קירות המסך והחלונות הרחבים מאפשרים לאור טבעי לחדור ולהאיר את חללי הכיתות והמשרדים. 

 

מי ש"גונב את ההצגה" הן מחוץ לבניין והן מבפנים, זוהי ללא ספק הקפסולה, אשר הרכבתה הסתיימה וכעת החלה העבודה על החיפוי הפנימי שלה. הקפסולה תהיה מחופה בחיפוי במבוק, דבר אשר דורש עבודה מדויקת ועדינה בגלל מורכבות המבנה האליפטי שלה. תכנון החיפוי מבוצע בסיוע סטודנט לאדריכלות, אשר רכש את ניסיונו במעבדת תכנון וייצור דיגיטאלית של הטכניון. 

 

למה במבוק?
במבוק (חזרן) הוא שם כולל לתת-משפחה של צמחים ירוקי עד רב שנתיים במשפחת הדגניים. כמה מסוגי החזרן הם ענקיים, ומהווים את סוגי הדגנים הגדולים ביותר. הבמבוק הוא למעשה סוג של עשב הגדל במהירות. ישנם זנים שגדלים מעל מטר ליום (!). הבמבוק בנוי מפרקים שביניהם חלל, המקנים לו עמידות וחוזק גבוהים במיוחד ביחס למשקלו הקל. תכונה ייחודית זו הופכת את הבמבוק לעשב בעל מספר השימושים המגוון והרב ביותר על פני כדור הארץ. מהבמבוק ונגזרותיו מייצרים אלפי מוצרים שונים כגון, נייר, שמן, דלק אורגני (ביו-דיזל), מאכלים שונים, מבני ענק ופרקטים. בשל קצב הגידול המהיר של הבמבוק וההתחדשות הטבעית שלו (ללא צורך בשתילה) הצמח מוגדר כאקולוגי והשימוש בו אינו פוגע במארג הסביבתי העדין. לשם השוואה: עץ באותה מידת צפיפות של הבמבוק גדל במשך 40-60 שנה עד שהוא בוגר מספיק לכריתה ועיבוד, וכריתתו גורמת נזק רב לאדמה ולסביבה. לאחר מכן כמובן יש לנטוע עץ חדש במקומו ולהמתין תקופה דומה עד לכריתתו. הבמבוק לעומת זאת, מגיע לבגרות תוך 4 עד 6 שנים בלבד ולאחר חיתוך המוט המרכזי הוא מתפתח מחוטרים נוספים ומצמיח חדשים ללא התערבות.

 

ככלל בבניין לא נעשה שימוש בעץ (למעט בריהוט המשרדי), והבמבוק (המיובא על יד חברת "קנה קש", המתמחה בחומרים שאינם פוגעים בסביבה) "מככב" בפינות הישיבה, בחלל האטריום ובאודיטוריום. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>