גג ירוק הולך ונשתל

בימים אלו עובדים במלא המרץ על עבודות הגינון והפיתוח הנופי של הגג הירוק, ושותלים שתילים רכים של צמחים מקומיים וחסכוניים במים, כך שעם סיום תהליך הקמת הבניין הגג כבר יהיה גג ירוק לתפארת, התורם לצמצום צריכת האנרגיה בבניין!

18 פברואר 2014

ה"גגות הירוקים" פותחו בגרמניה כבר לפני שלושים שנה, אך רק בשנים האחרונות התרחב השימוש בהם, גם בארצות אירופה האחרות ובארה"ב, ובארץ תחום זה עדיין בחיתוליו.

 

אז מה זה גג ירוק ומהם יתרונותיו?

 

  1. צמצום צריכת האנרגיה של הבניין: גגות ירוקים עוזרים למתן את תופעתאי חום עירוני" (תופעה אקלימית שבה העיר משפיעה על האקלים וגורמת להבדל ניכר בין אקלים העיר לבין אקלים השטח הפתוח שסביבה), על ידי אידוי מים והולכת חום. דבר זה יכול להקטין את עומסי החום שחווים היושבים בחדרי הבניין ולצמצם את הצורך במיזוג אוויר.
  2. בידוד תרמי: גגות ירוקים מבודדים את גג הבניין מהחום ובכך מסייעים בצמצום צריכת האנרגיה המשמשת לקירורו. חשוב לציין כי מידת הבידוד המסופק מהצמחייה הגדלה על גג הבניין משתנה בהתאם לעונות השנה ואופי הצמחייה, ולכן אין היא מהווה תחליף לבידוד הגג באמצעים רגילים – ולצורך כך גם בבניין הקפסולה נערך תיאום בין אדריכלי הנוף, אדריכלי הבניין והיועצים התרמיים.
  3. אגירת מי גשמים: הצמחים הגדלים על גגות המבנים מסייעים באצירת מי הגשמים ובהאטת המים המגיעים לפני השטח.
  4. שיפור איכות החיים: גגות ירוקים יכולים לספק יתרונות הדומים לאלו של שטחים ירוקים אחרים בעיר. בנוסף, חוקרים מעריכים כי הצמחים הגדלים על גגות ירוקים יכולים לשמש כמקום מקלט למיני בעלי חיים נדירים, הרחק מטורפים המצויים על פני הקרקע. הגג הירוק של בניין הקפסולה יכול להוות בכך המשכיות לרצף הביולוגי עם הגן הבוטני והזואולוגי הממוקמים בשכנות לבניין. 
  5. בידוד אקוסטי: גגות ירוקים יוצרים בידוד אקוסטי ומקטינים את כמות הרעש שמגיע לבניין (ששש... כאן לומדים!)

 

והכי חושב: הגג הירוק של בניין הקפסולה יושקה באמצעות המים האפורים של הבניין, שיעברו תהליך טיהור ובקרה בשטח הבניין ובעזרת אגני הניקוז, הנמצאים כיום גם בשלבים מתקדמים של בנייה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>