אורחת נכבדה בבית הספר: ליסה ג'קסון, מנהלת הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה

מנהלת הסוכנות להגנת הסביבה של ארה"ב (EPA), הגב' ליסה ג'קסון, התארחה אצלנו לפני ראש השנה.

12 ספטמבר 2012
ליסה ג'קסון

 

מנהלת הסוכנות להגנת הסביבה של ארה"ב (EPA), הגב' ליסה ג'קסון, התארחה בבי"ס פורטר לפני ראש השנה. הגב' ג'קסון השתתפה באירוע באוניברסיטת תל אביב, שזכה להתעניינות ערה: מעל 200 איש נכחו באולם או הקשיבו לה בטלוויזיה במעגל סגור באולם סמוך, ורבים אחרים בארץ ובארצות הברית צפו בהרצאתה באמצעות האינטרנט. 
 
באירוע – שנערך בחסות בית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר והמשרד להגנת הסביבה, תחת הכותרתVision for Green Growth: Sustainability, Innovation and  Partnership – פרסה הגב' ג'קסון את חזונה בדבר צמיחה ירוקה, והדגישה את רצונה לקדם שיתוף פעולה בין ישראל לארה"ב בנושא הסביבתי. לדבריה, המפתח לפתרון הבעיות הסביבתיות של עולמנו טמון בחדשנות טכנולוגית, וישראל, מדינה מובילה במו"פ, ביזמות ובחדשנות, יכולה לצעוד בחזית השינוי. היא סיפרה כי הגיעה לישראל במטרה להכיר טוב יותר את הפעילות בתחום בארצנו, ונפגשה עם יזמים ישראלים המפתחים טכנולוגיות ירוקות המתאימות ליישום בארה"ב – לטובת שתי המדינות, ולמען הסביבה והכלכלה. "אנחנו מחפשים טכנולוגיות כאלה. ניקח רעיונות הביתה ונדון בהם", הבטיחה הגב' ג'קסון. "שותפויות אסטרטגיות בתחום הסביבתי הן מנוע חזק לצמיחה כלכלית. עלינו לעבוד יחד, והעבודה רק מתחילה"
 
הגב' ג'קסון הקשיבה בתשומת לב לדבריהם של ארבעת חברי הפאנל שזומנו לכבודה, בהנחייתה של סיניה נתניהו, המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה. דורון אברהמי, מנהל מינהל הסביבה ופיתוח בר קיימא במשרד התמ"ת, דיבר על עתיד התעשייה הירוקה בישראל, ועל המעבר הצפוי לשימוש נרחב בגז טבעי; היזם ד"ר דורון לביא, ממייסדי פארטו הנדסה בע"מ, הסביר כי תעשייה ירוקה, המבוססת על טכנולוגיות סביבתיות, היא לעתים קרובות גם יעילה ורווחית יותר, ולכן חיוני לגשר על הפער בין המחקר האקדמי ליישום התעשייתי; נעמי צור, סגנית ראש העיר ירושלים, קראה למעורבות התושבים וליישום חקיקה וטכנולוגיה ירוקה בערי ישראל, סיפרה על הצלחתה של הרכבת הקלה בירושלים, המסיעה מעל 100,000 נוסעים ביום, ודיברה על המאמץ לשיתוף פעולה עם הפלשתינים בעיר ובסביבותיה; נאור ירושלמי, מנכ"ל עמותת 'חיים וסביבה' דיבר על הצורך בהרחבת ההגדרה של מושג הצמיחה, כך שיכלול צדק חברתי וצדק סביבתי.
 
הגב' ליסה ג'קסון מונתה לתפקיד מנהלת הסוכנות להגנת הסביבה ע"י הנשיא אובמה עם תחילת כהונתו ב-2009, והיא האישה האפרו-אמריקאית הראשונה המחזיקה בתפקיד הנכבד. בשנים 2010 ו-2011 היא הופיעה ברשימות האנשים החשובים והמשפיעים ביותר בעולם של המגזינים טיים וניוזוויק.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>