סיכום הכנס "מה מתחבא מתחת לקרקע?"

בית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר היה שותף בכנס שהתמקד בשאלת המשמעות של הצעת חוק שיקום קרקעות מזוהמות על המשק הישראלי.

15 ינואר 2012
קרקע

 

בית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר היה שותף בכנס "מה מתחבא מתחת לקרקע?" שהתקיים ב-10 לינואר 2012 והתמקד בשאלת המשמעות של הצעת חוק שיקום קרקעות מזוהמות על המשק הישראלי.
 
בכנס נשא ברכות פרופ' יהודה כהנא, ראש מכון אקירוב לעסקים וסביבה והרצה פרופ' עמוס אולמן, ראש התכנית להנדסת סביבה בנושא חוק שיקום קרקעות והאקדמיה. בהרצאתו הסביר כי קיימת הזדמנות חד פעמית לשלב, כבר בשלבים המוקדמים של ביצוע החוק, את המחקר וגופי המחקר בתהליכי הקביעה, המדידה והביצוע של פעולת הניקוי. 
לדידו, נכון יהיה להקים מרכז ידע בתחום שיקום הקרקעות בארץ שיהיה מבוסס על פעילות בקנה מידה רחב הן בשטח והן מעבדות המחקר. הידע שילמד יהיה משותף למדענים ולחברות שישתתפו בתהליכים השונים וכן ייוצא לחו"ל בצורת השתתפות בפרויקטים בין לאומיים ובצורת מאמרים. כמו-כן שילוב חוקרים בתהליכים עשוי להעלות את רמת הביצוע של החברות ואת רמת קבלת ההחלטות של הגופים המבקרים כמו משרדי ממשלה. 
סטודנטים לתואר דוקטורט ולתואר שני של בית הספר נכחו בקהל ונהנו מהרצאות של בכירים מהמשרד להגנת הסביבה, התאחדות התעשיינים, מינהל מקרקעי ישראל, רשות המים, חברות ייעוץ ואנשי אקדמיה.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>