בוגר שלנו זכה במלגה יוקרתית ללימודי תואר שלישי בלונדון

אבי לובצ'יק סיים לאחרונה את לימודיו לתואר שני בביה"ס ללימודי הסביבה ע"ש פורטר, ובקרוב ימריא לאימפיריאל קולג' בלונדון, כדי להתחיל לימודים לתואר שלישי

10 דצמבר 2009
אבי לובצ'יק

 

אבי לובצ'יק סיים לאחרונה את לימודיו לתואר שני בביה"ס ללימודי הסביבה ע"ש פורטר, ובקרוב ימריא לאימפיריאל קולג' בלונדון, כדי להתחיל לימודים לתואר שלישי במעבדת Energy Futures, שהעניקה לו מלגה יוקרתית. המלגה, המכונה Alan Howard Scholarship for Energy Futures, מוענקת מדי שלוש שנים, לאחר מיון קפדני, לסטודנט ישראלי אחד בלבד.
 
דרכו של אבי אל ההישג המרשים החלה בטיול שאחרי הצבא, אי שם בנופים המרהיבים של אוסטרליה וניו זילנד. "נחשפתי שם לגישה שונה לגמרי לכל הנושא הסביבתי" הוא נזכר. "גיליתי שבעולם, שלא כמו בארצנו, מתייחסים לעניין ברצינות רבה. זה ריתק אותי. כשחזרתי הביתה, החלטתי ללמוד ולעסוק בתחום". 
 
אבי למד לתואר ראשון במדעי הסביבה במכללת הדסה בירושלים, ובמקביל היה אחראי על תחנה לניטור זיהום האוויר בעיר. משם המשיך לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, בביה"ס ללימודי הסביבה ע"ש פורטר. מנחיו של אבי הם פרופ' פנחס אלפרט מהחוג לגיאופיסיקה, המכהן כיום כראש ביה"ס ללימודי הסביבה, ד"ר פאבל קישצ'ה מאוניברסיטת תל אביב ופרופ' יהודה עגנון מהטכניון, ומחקרו עסק בהערכת ריכוזי אירוסולים של מלח ים מעל אזור הים התיכון.
 
אבי מסביר כי "מטרת המחקר הייתה לבדוק את אמינותו של מודל מתמטי לחיזוי ריכוזי אירוסולים של מלח ים, שפותח בעבר באוניברסיטת תל אביב. אירוסולים של מלח ים משמשים כגרעיני התעבות בענני גשם, ו נוכחותם קריטית לירידת הגשמים. מסיבה זו ומסיבות נוספות קיימת חשיבות רבה להבנת ריכוז האירוסולים באטמוספרה.” 
 
כדי לבדוק את אמינותו של מודל החיזוי המתמטי, השווה אבי את התחזיות שחושבו במודל, עם מדידות ריכוזי אירוסולים שבוצעו בפועל במקומות הרלוונטיים 12 שעות מאוחר יותר. המדידות בוצעו בחמישה אתרים, המקיפים למעשה את הים התיכון: תל אביב, כרתים, ברצלונה, גיברלטר וטוניס. "במקרים רבים מצאנו התאמה גבוהה בין תחזיות המודל לבין הריכוזים שנמדדו בפועל" הוא מספר. "משמעות הדבר היא שהמודל שבדקנו מהווה בסיס טוב לחיזוי ריכוזי אירוסולים".
 
עם סיום הפרויקט, הגיש אבי הצעת מחקר חדשנית, שזיכתה אותו במלגה המיוחדת של Energy Futures. "בעזרת הניסיון שכבר רכשתי, ובהנחייתו של פרופ' אלפרט, גיבשנו רעיון חדש ומאתגר'" הוא אומר. "הצענו להשתמש בפרמטרים אטמוספריים כדי לנסות ולקבוע היכן יהיה נכון למקם תחנות סולריות כאלו בעתיד. מדובר בגישה חדשה, שיכולה להגביר את נצילות האנרגיה ממתקנים אלו. אני מקווה ומאמין כי המחקר שלי, ומחקרים נוספים מסוגו, יספקו בסיס איתן לקבלת החלטות סביבתיות על סמך שיקולים כלכליים-מדעיים, ויסייעו לקובעי המדיניות לגבש מדיניות סביבתית מובנית, שעדיין חסרה כל כך בישראל". 
 
אבי לובצ'יק ימריא ללונדון בחודשים הקרובים.
 
צוות ביה"ס ללימודי הסביבה מברך אותו על הישגו, ומאחל לו הצלחה רבה במשימות הממתינות לו!
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>