השקעה בקלינטק הישראלי

בית הספר לימודי הסביבה ע"ש פורטר שמח לשתף פעולה עם התכנית הבינלאומית למנהל עסקים ע"ש סופר ומכון אקירוב לעסקים וסביבה בהקמתו של ערב עיון מיוחד שעסק בהשקעה בקלינטק הישראלי

04 ינואר 2012
קלינטק

 

בית הספר לימודי הסביבה ע"ש פורטר שמח לשתף פעולה עם התכנית הבינלאומית למנהל עסקים ע"ש סופר ומכון אקירוב לעסקים וסביבה בהקמתו של ערב עיון מיוחד שעסק בהשקעה בקלינטק הישראלי. בפאנל השתתפו ארבעה נציגים של היבטים שונים בתהליך ההשקעה ששמחו לשתף את הקהל מניסיונם. את הפאנל הנחה גלן שוובר שותף בחברת Israel Cleantech Ventures) ICV) שנתן הרצאה על עולם הקלינטק, שוק הקלינטק הישראלי והייחודיות שלו. אחריו הציג אסף ברנע, מנכ"ל חב' "כינרות השקעות" שסיפר על תפקידו הייחודי של האינקובאטור בישראל כמשקיע ראשוני, תפקיד שהופך אותו לבעל מניות בחברה ולכאורה עשוי להוביל לבעיות של ניגוד אינטרסים, אלא שחברת "כינרות השקעות" מצאה דרך למנף זאת. "כינרות" מייבאת לישראל פטנטים מרחבי העולם ומשקיעה בהם הון ראשוני וכוח אדם במטרה להמשיך ולפתח את הטכנולוגיה ולהפכה לשימושית. 
 
דר' שאול רייכמן, משקיע מרכזי בחברת Challenge Fund שיתף את הקהל בנסיונו כמאתר הזדמנויות להשקעה בעבור חברת קוקה- קולה. בשלוש השנים האחרונות קרן "צ'אלנג'" משתפת פעולה עם קוקה קולה באיתור הזדמנויות להשקעה בטכנולוגיות מים ירוקות בשווקים הישראלי והמזרח אירופאי. במהלך שיתוף הפעולה, החליטה קוקה קולה להטמיע מתודולוגיות של יזמות פתוחה והקימה שתי מחלקות חדשות - האחת לרכישה של טכנולוגיות חיצוניות והשנייה של מומחים בתחומים שונים הפועלים בתוך הארגונים במטרה לשפר את הממשק עם הקרן. 
 
את זווית הראיה של המשקיע הציג ריק זיטלמן, נשיא קבוצת זיטלמן, מוושינגטון ארה"ב, המתמחה בסחר והשקעה בנקאית. מר זיטלמן תיאר את ישראל כמעבדה חיה לטכנולוגיות קלינטק. הביטוי "הצורך הוא אם כל המצאה" נכון במיוחד לגבי ישראל. המחסור במים מוביל ישראלים רבים להמציא ולקדם טכנולוגיות לפתרון הבעייה ולכן היא נחשבת לגן עדן של יזמות. כמשקיע זר, הוא בודק תחילה את החוקים, נורמת העבודה והרגולציות במדינה. לצורך כך הוא משתף פעולה עם אינקובאטור מקומי שמסייע לבחור את ההשקעות המבטיחות ביותר.
 
בתום המצגות של חברי הפנל, הם פנו לענות על שאלות מן הקהל.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>