תוכנית חדשה למנהלים ואנשי מקצוע: בנייה ירוקה כמנוף להזדמנויות עסקיות

תוכנית חדשה של אוניברסיטת תל אביב, הנושאת את השם המסקרן "בנייה ירוקה כמנוף להזדמנויות עסקיות", נותנת סוף סוף מענה מעמיק לציבור הולך וגדל של אנשי מקצוע, המבקשים מידע אמין והדרכה רחבה בנושאים סביבתיים.

01 אוגוסט 2009
תכנית מנהלים

 

תוכנית חדשה של אוניברסיטת תל אביב, הנושאת את השם המסקרן "בנייה ירוקה כמנוף להזדמנויות עסקיות", נותנת סוף סוף מענה מעמיק לציבור הולך וגדל של אנשי מקצוע, המבקשים מידע אמין והדרכה רחבה בנושאים סביבתיים. "הקהילה העסקית בישראל רעבה לידע 'ירוק' מכל סוג," אומר האדריכל ד"ר אריה נשר, מנהלו המקצועי של ביה"ס ללימודי הסביבה ע"ש פורטר, והמנהל האקדמי של התוכנית החדשה. "אנשי מקצוע ומנהלים רבים מבינים היום שהמפתח לעתיד טמון באסטרטגיות סביבתיות, והם רוצים להיות מוכנים ברגע הנכון... כלומר ממש ברגע זה! המשימה שלנו היא לספק להם את מה שהם צריכים: מידע מדויק וידע עדכני."
 
הקורס החלוצי הוא יוזמה משותפת של ביה"ס ללימודי הסביבה ולהב, חברה בת של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב, המתמחה בתוכניות למנהלים. מדובר בתוכנית בת 60 שעות, שהושקה במרץ 2009, ומשמשת כר נרחב למפגש מוחות פורה ומפרה. תלמידי הקורס הראשון היו מנהלים ואנשי מקצוע ממגוון גדול של תחומים - כולל אדריכלות, הנדסה, בנקאות, נדל"ן אדריכלות נוף ובניה; מולם, על בימת המרצים, ניצבו אנשי אקדמיה מובילים ונציגים בכירים מן התעשייה הישראלית, לצד מומחים מארגונים "ירוקים" העוסקים בקשת רחבה של עניינים סביבתיים; תוכנית הלימודים המאתגרת כללה אף היא מבחר עשיר של נושאים: משבר האנרגיה ובניה ירוקה בישראל; אסטרטגיה סביבתית – האתגר של המאה ה-21; עקרונות, תקנים, תקנות ומדיניות הנוגעים לבניה ירוקה וקיימות אורבנית; טכנולוגיות ירוקות חדשניות לחימום, תאורה, מיזוג אוויר ומיחזור מים; ועוד. 
 
"כאדם, כאזרח כדור הארץ וכיזם בניה, אני מחזיק בהשקפת עולם ירוקה כבר שנים רבות. כששמעתי על התוכנית הזאת, ידעתי שהיא נועדה בשבילי," אומר אבי מאור, מנכ"ל משותף של קבוצת חנן מור ליזמות ופיתוח נדל"ן. "40% מצריכת האנרגיה בעולם היום נובעת מבניינים, ומכיוון שאני עוסק בתחום, אני חש שמחובתי לסייע בהפחתת הנתון הזה. הקורס העניק לי כלים חשובים ביותר ליישום האידיאולוגיה הסביבתית שלי בפרויקטים של החברה. הוא איפשר לי להפוך תפיסה מופשטת לבניינים ירוקים של ממש, שיעניקו ללקוחות שלנו איכות חיים טובה יותר לאורך זמן." 
 
תלמיד נוסף בתוכנית היה האדריכל גל אביב, מהנדס העיר ערד לשעבר, ומנושאי הדגל הירוק בארץ. "למדתי בקורס דברים רבים שתרמו לעבודתי היומיומית," הוא אומר. "בעיקר החכמתי בכל מה שקשור למדיניות הממשלה, תקנים חדשים ותקנות מעודכנות, והמידע הזה הוא קריטי עבורי. לדעתי, כל בתי הספר לאדריכלות בישראל צריכים להציע לסטודנטים קורסים כאלה, כבר מהשלבים הראשונים של לימודיהם. ואני ממליץ מאוד על התוכנית גם לאדריכלים העובדים במקצוע – אלה שמתכננים ממש ברגע זה את בנייני העתיד של מדינת ישראל."
 
ד"ר אריה נשר מסכים עם כל מילה של תלמידיו בקורס הראשון, וכבר מתכנן את צעדיו הבאים של ביה"ס ללימודי הסביבה: שני קורסים נוספים במתכונת דומה יוגשו כבר בשנה האקדמית הקרובה, וצוות בית הספר שוקד גם על פיתוח תוכנית ייחודית לתואר שני ללא תיזה, שתותאם במיוחד לצרכים ולאפשרויות של מנהלים ואנשי מקצוע עסוקים.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>