התמחות מעצימה בארגוני הסביבה

המחזור הרביעי של תוכנית המתמחים של בית הספר פורטר ללימודי הסביבה הגיע לסיומו

08 יולי 2012
ארגונים

המחזור הרביעי של תוכנית המתמחים של בית הספר פורטר ללימודי הסביבה הגיע לסיומו, ו-14 הסטודנטים שהשתתפו בתכנית מדווחים על חוויה מעשירה שפקחה את עיניהם, וציידה אותם בניסיון מעשי רב-ערך. במסגרת התוכנית השתלבו תלמידים לתואר שני ושלישי מבית הספר בעבודתם של ארגונים סביבתיים בישראל, הכירו את פעילותם לעומק, ותרמו להם מהידע ומהיכולות שצברו במהלך לימודיהם.

 
 
נועם זרדז, סטודנט לתואר שלישי שמחקרו עוסק בחינוך סביבתי, השתלב באופן טבעי בפעילותו של המרכז לחינוך סביבתי – תוצרת חירייה. "תפקידי היה לבנות את המודל החינוכי של המרכז," הוא מספר. "למדתי רבות על סוגיית הפסולת בארץ בכלל, ובגוש דן בפרט, על משמעויותיה הסביבתיות והחברתיות, ועל הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי. זכיתי לשיתוף פעולה מלא מצד מנהלת המרכז ורכזת ההדרכה, וערכנו למבקרי המרכז מפגשי מיקוד, שנתנו לנו זווית ראייה חדשה על תחושותיהם בעקבות הביקור."
 
מספרת המתמחה כרמל ויסמן, תלמידה לתואר שני בבית הספר, שהשתתפה בפעילותה של עמותת ישראל בשביל אופניים: "במסגרת העמותה ריכזתי את פרויקט 'רוכבים לעבודה', שמטרתו לקדם את האופניים ככלי תחבורה בטוח, יעיל ואטרקטיבי בדרך לעבודה וממנה, להוביל שינוי התנהגותי ולעורר מודעות לבעיה של פליטת גזי חממה."
 
שרון בר לב, סטודנטית לתואר שלישי בית הספר, חברה לעיריית תל אביב, ועסקה בקידום פרויקטים של עסקים ירוקים בעיר. "הפרויקט המרכזי שפיתחתי במסגרת ההתמחות היה הפעלת שרות הסעות (שאטל) מתחנות הרכבת 'ההגנה' ו'השלום' למתחמי עסקים ראשיים בשדרות רוטשילד," היא מספרת. "בשדרות רוטשילד ממוקמים מרכזים כלכליים של בנקים וחברות ביטוח, המעסיקים בסך הכול כ-15,000 עובדים. הפרויקט שלנו יאפשר להםלהגיע לעבודתם באופן ירוק, באמצעות השאטלים, ויחסוך כניסה של אלפי כלי רכב פרטיים למרכז העיר תל אביב, מדי יום ביומו."
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>