פרויקטים פרודוקטיביים-חינוכיים של פיתוח בר קיימא באזור האמזונאס (קאקטה), קולומביה: מחקר הערכה

 

הסטודנט: ננסי ביאטריס כץ
מנחים: פרופ' אבי גוטליב, ד"ר גלוריה אסטרדה סלי 

מחקר זה מנתח אסטרטגיה של פיתוח בר קיימא מקומי המיושמת על ידי משרד החינוך הקולומביאני מאז 2003, ושמה "פרויקטים  פדגוגים פרודוקטיבים"(PPP). ה-PPP מתרכז בקהילות ילידיות מקומיות ובקהילות איכרים ומטרות העל שלו הן: להעצים את הקהילות המקומיות, לקדם ערכים של קיימות אקולוגית, כלכלית וחברתית, ולשמר את משאבי הסביבה עבור הדור הנוכחי והדורות הבאים.

 

המחקר בוחן את התהליכים החברתיים והדינאמיקה שנוצרו באמצעות תכנית ה-PPP  בשש קהילות מקומיות, השונות זו מזו בתנאים הסביבה ובמנהגים התרבותיים (קבוצות ילידיות מסורתיות לעומת קבוצות מודרניות), ומעריך את סיכויי הפרויקט להשיג פיתוח בר קיימא מקומי בששת יישובים אלה .

 

ניתוח מקרה זה משמש על מנת להעריך האם וכיצד חינוך יכול להתניע תהליכים חיוביים של שינוי והתפתחות ביישובים כפריים על ידי הנחלת ידע, כישורים המתאימים, ערכים ומנהגים, ובהקשר של שינויים לאומיים והעולמיים ההופכים את החינוך לכלי מרכזי של שינוי ופיתוח באזוריים כפריים  .(ERT, 2001) ניסיון הנצבר במסגרת פרויקטים אזוריים יכול לתרום במסגרת שיתוף הפעולה העולמית.  PPPהיא אסטרטגיה מצוינת עבור למידה אינטרדיסציפלינרית, ועבור העצמת הלכידות חברתית ושיפור התזונה. בהתאם להוראות אג'נדה פוסט-15 לפיתוח בר קיימא, המגדירה מטרות אלו כדחופות, מדיניות חינוכית שמגיבה לאתגרים אלה היא בעלת חשיבות רבה לממשלות מקומיות ולתורמים בינלאומיים כאחד.

 

עבודת המחקר המלאה כתובה באנגלית.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>