האקטון בקורס ננוטכנולגיה סביבתית
והמנצחים הם...
לאחר סמסטר וירטואלי של למידה מרחוק, נפגשו הסטודנטים בקורס "ננוטכנולוגיה סביבתית" להאקטון, או בהקשר זה "אקו-טון", העוסק בשימושים ובהשלכות של ננוחומרים על הסביבה.
הקורס "ננוטכנולוגיה סביבתית" פותח על-ידי ד"ר אינס צוקר והותאם במיוחד לבית הספר פורטר, בו קיימת שונות בין תחומי הרקע, התארים והבשלות של הסטודנטים.
"האתגר הגדול בקורס, היה להנגיש את התכנים לסטודנטים מרקעים שונים ולאפשר להם להפנים כי כל רקע הוא רלוונטי ומועיל כשניגשים לתחום חדשני ומתפתח כמו ננוטכנולוגיה סביבתית", מספרת ד"ר צוקר.
הקורס, שנתמך על ידי TAU-ON-LINE במסגרת הקול הקורא לחדשנות ללמידה, עוסק בהכרת תחום "ננוטכנולוגיה סביבתית", פיתוח חשיבה ביקורתית על טכנולוגיות סביבתיות, ומתן ארגז כלים למציאת פתרונות מתכללים לבעיות סביבתיות וניהול שיח מקצועי עם אנשים מתחומים מקבילים.
בסיום הקורס, הסטודנטים חולקו לקבוצות. כל קבוצה קיבלה בעיה הקשורה לאחד מהתחומים שנלמדו במהלך הסמסטר.
במפגש, הסטודנטים ישבו בשולחנות עגולים למשך שלוש שעות ובעזרת מומחים מלווים מהתעשייה, קיימו דיון שכלל אספקטים טכנולוגיים, חברתיים, כלכליים, ניסיונות לחיזוי טכנולוגי וכו'.
תוצר ההאקטון היה פוסטר שכל קבוצה ערכה והנגישה לקהילת פורטר וכלל את תוצרי הדיון.
הפוסטרים דורגו על-ידי הסגל המנהלי בבית הספר. בפרס הפוסטר המנצח זכו והסטודנטים שאנן סאק, אורן פרג, נטלי שבת, וניצן חצרוני שעבדו יחד עם אילנה מגדר-קורן שעד לאחרונה עבדה בצוות הסביבה של נובל אנרג׳י.
למצגת הפוסטרים לחץ כאן