בטקס חגיגי נחנך בניין בית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר

בטקס חגיגי נחנך בניין בית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר, שיהיה אבן דרך לבנייה בת קיימא בישראל, ויהווה מרחב להוראה, מחקר, תערוכות וכנסים בנושאי סביבה, וכן במה חינוכית ונגישה בכל הנוגע לבנייה ירוקה וטכנולוגיות סביבתיות.

18 מאי 2014

אורחים נכבדים בטקס חנוכת הבניין כללו את חברי חבר הנאמנים הבינלאומי של אוניברסיטת תל אביב, כמו גם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ויו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, שהגיעו כדי לברך.

 

המנהל המקצועי של בית הספר, ד"ר אריה נשר, הזכיר בדבריו בטקס את ההחלטה הראשונית על הקמת הבניין: "כאשר דיים שירלי פורטר החלה לתכנן את הקמת בית הספר ללימודי הסביבה, היא כבר האמינה שיש לשכן את בית הספר במבנה ירוק, המבטא את אתגרי הסביבה ואת נושא הקיימות. מלכתחילה היה ברור גם שהבניין צריך לשמש כמעבדה לניסוי של טכנולוגיות חדשניות וככלי פדגוגי להציג את נושא הבנייה הירוקה וטכנולוגיות ירוקות לענף הבנייה והתכנון בארץ".

 

פרופ' דני רבינוביץ, ראש בית הספר, דיבר על התלמידים המיועדים להיכנס בשערי הבניין: "רבים מ-150 התלמידים לתואר השני שלנו ומ-60 תלמידי הדוקטורט הם גברים ונשים עם מחויבות יוצאת דופן לנושא הסביבתי ועם ניסיון משמעותי בתחום. הם שייכים לדור שרואה את נושא הקיימות, איכות הסביבה, הצדק החברתי והעתיד המשותף שלנו על כדור הארץ, כדברים הכרוכים זה בזה".

 

ח"כ יצחק הרצוג הדגיש את חשיבותם של הארגונים הסביבתיים, והתייחס למורשתה של אמו, אורה הרצוג, שהיתה בין הראשונים לתמוך בתנועה הסביבתית בישראל: "המהפכה הסביבתית הוא אולי המהפכה הגדולה ביותר בעשור האחרון בישראל. בזכות ארגוני הסביבה גם בעוד עשור או שניים, יהיו בישראל חופים פתוחים, שטחים פתוחים וריאות ירוקות. הארגונים הסביבתיים הם לא הנודניק שמעכב את ועדות התכנון אלא שומר הסף שדואג למדינה שנשאיר לילדינו....".

 

וכעת, לאחר גזירת הסרטים והחגיגות, מחכים לפתיחת שנת הלימודים הבאה בבניין!

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>